Magic Of Jeans is genieten voor jong en oud!

/5
/5

Het is alweer de 29e editie dit seizoen van The Magic Of Jeans, een show vol muziek en dans gebracht door jonge dames en heren voor een liveband. Al sinds begin jaren ’90 staat deze productie als een huis. Voor veel zangers en zangeressen is het ooit een springplank geweest naar de grote rollen later in bijv. musicals. Denk aan Willemijn Verkaik, Tony Neef en Naidjim Severina.

Feestje elke avond

Scenefoto Magic Of Jeans (Spotlight.fm)Wij waren donderdag 28 november neergestreken in de Nieuwe Nobelaer in Etten-Leur om de show Heartbeat te gaan beleven. Het is natuurlijk niet alleen kijken maar ook luisteren én swingen.
Veel uptempo liedjes worden afgewisseld met prachtige ballads. Liedjes waar je soms bij denkt, oei dat is lang geleden dat ik dit gehoord heb. Kortom de overbekende maar soms ook minder bekende en vergeten liedjes vanaf de jaren ’60 tot nu.
Acht jonge heren en dames vormen de cast: Amanda Simons, Lize van der Laan, Melany Bhola, Liesanne van Dongen, Guus Boswinkel, Quincy Sedney, Falou Kasse en Victor Marinus. Het zijn allemaal nieuwelingen in deze productie. Soms plakken castleden enkele seizoenen Jeans aan elkaar zoals Nigel Brown die vier seizoenen terug nog in de cast zat bij o.m. Naidjim.
Het plezier straalt er af van dit achttal. Het wordt ons snel duidelijk dat ze genieten van deze show. Zoals de Bergse Liesanne al aangeeft “het is een feestje elke avond en je conditie vaart er ook nog eens goed bij”. Liesanne zagen we al eerder in de ensembles van My Fair Lady en Evita. Ook Quincy is geen onbekende; hij was onder meer te zien in Aida In Concert, het openluchtspektakel in Rosmalen afgelopen zomer.

Mashups

Het grappige is dat veel liedjes al meer dan 30 jaar oud zijn en de cast de meeste daarvan niet eens bewust hebben meegemaakt. Daarom niet minder leuk want je ontdekt nog eens wat aan muziek. Ook de muziekleider Marnix Wetzer is nog lang niet belegen en stuitte op muziek die zelfs door een 40- of 50-plusser vergeten waren zoals het prachtige We’ve Only Just Begun van The Carpenters, mooi vertolkt door Liesanne. Marnix bedacht de arrangementen en de mashups die we in deze 2,5 uur durende show voorbij horen komen. Wie bedenkt bijv. om Voulez Vous Coucher Avec Moi Ce Soir over te laten lopen in Voulez Vous van ABBA? Niet alleen oud en nieuw maar ook verschillende muziekstijlen passeren de revue in deze show en soms duikt daar de hartslag op want muziek brengt iedereen toch tot leven en zelfs uit je stoel.

Meertalig

Bijzonder mooi was ook de vertolking van Je Suis Malade (Lara Fabian) die zeer gedurfd door Lize werd gezongen. Ons spreekt de Franse muziek wel aan dus konden daar geen genoeg van krijgen. Poppy’s, Gerard Lenorman maar ook Stromae, het zit er allemaal in. Ook de liedjes van eigen bodem worden niet geschuwd zoals meezinger Malle Babbe van Rob de Nijs. En waagden Victor en Amanda zich aan Shallow van Lady Gaga en Bradley Cooper.
In de show komt ook Irreplaceable van Beyoncé voorbij die door de dames in een prachtige meerstemmige versie werd gezongen en ruim voor aanvang van de show – toen wij ons interview met de cast opnamen – ook speciaal voor ons vertolkten.

Neuriënd huiswaarts

De meeste liedjes werden spot on gezongen. De dames wonnen wat ons betreft deze avond. De liedjes werden gecombineerd met een passende choreografie bedacht door de zeer bekende Ivo Chundro die de productie eveneens regisseerde. Zeer vaak kleedden de castleden zich om in passende kleding waar soms verrassende momenten bij te beleven waren. Natuurlijk hoort daar ook een gepast lichtspel bij waarin ook regelmatig met andere kleuren werd gewerkt zodat het geheel er mooi verzorgd uitzag.
Er zat een kort komisch moment in die naar ons idee wel iets vaker hadden mogen voorkomen om het hier en daar wat te breken.
Veel lof ook voor de liveband bestaande uit vier man waaronder de genoemde Marnix Wetzer die voor een mooie omlijsting zorgde.
Kortom een kleurrijke no nonsense show vol met muziek waar jong en oud van kan genieten en je wellicht met een paar van die vergeten liedjes neuriënd huiswaarts keert.

Zaterdagavond 30 november is Magic Of Jeans in Theater De Maagd in Bergen op Zoom!

Opgenomen in Etten-Leur (28 november 2019)

Meer info:

The Magic Of Jeans >

Zoeken

Zoekresultaten voor:

We gebruiken dit voor de volgende doeleinden: analyseren van de activiteit op de website, integreren van social media, personaliseren van content en marketing, informatie op een apparaat opslaan en/of openen, gepersonaliseerde advertenties, advertentiemeting, inzichten in het publiek en productontwikkeling. We kunnen ook je precieze geolocatie gegevens gebruiken, indien je daar toestemming voor geeft.

Geef toestemming of stel je eigen keuze in. Je keuze geldt voor deze website en kun je opnieuw aanpassen door de cookies te verwijderen uit je browser en onze website opnieuw te bezoeken. Deze banner zal vervolgens opnieuw getoond worden. Lees meer in ons privacybeleid.